Asunto:Re: [aulainf] Ha sortit el Java Clic
Fecha:Domingo, 31 de Octubre, 2004  02:33:14 (+0100)
Autor:Francesc Busquets <fbusquets @........es>
En respuesta a:Mensaje 13899 (escrito por Pepe Meneu)

Hola!

Tal com explicava en Pau, dijous al vespre vem obrir en període de proves la
"zonaClic", el nou espai web que properament prendrÓ el relleu al "racó del
Clic", al nou servidor http://clic.xtec.net

Encara falta acabar algunes pÓgines i serveis, per˛ ja es poden veure les
novetats més interessants:

La més important és la base de dades d'activitats, que compta amb gairebé
700 aplicacions educatives creades per mestres de diversos pa´sos, moltes
d'elles tradu´des a diferents idiomes. En total sumen més de 100.000
activitats. Ara ja es poden fer cerques per diverses categories, i totes les
aplicacions estan en format Clic 3.0 i JClic.

L'altra novetat és el llargament esperat JClic, la nova versió del Clic
creada en la plataforma Java, que tal com comentava en Pau és
multiplataforma (Windows, Linux, Solaris i Mac OS X) i permet inserir les
activitats directament en pÓgines web mitjanšant un applet. Des de la "zona
Clic" ja es pot posar en marxa el m˛dul d'alumnes (JClic) i l'eina de
creació (JClic author).

Esperem deixar passar un parell de setmanes per detectar i corregir els
errors que apareguin, i per completar els continguts que manquen al web
abans de fer l'"estrena oficial".

Pel que fa a les llicŔncies d'ús, cal distingir entre les activitats i els
programes. A la "zona Clic" proposem que les activitats tinguin una
llicŔncia Creative Commons del tipus "reconeixement - no comercial -
compartir igual", donat que és la que s'identifica més clarament amb el
model de colĚlaboració que hem estat impulsant al "racó del Clic" des de fa
ja gairebé 10 anys. Properament enviarem un missatge a tots els autors/es
d'activitats per tal que confirmin si els sembla bé la idea o si desitgen
fixar altres condicions d'ús de la seva obra.

La llicŔncia del JClic és un altre tema: la intenció és que sigui un
projecte de programari lliure basada en algun tipus de llicŔncia compatible
OSI (GPL, BSD, Apache...), per˛ els termes exactes encara estan en procés
d'anÓlisi i discussió per part de Departament d'Educació de la Generalitat.
Espero que aviat els poguem conŔixer.

Com probablement alguns ja sabeu, soc mestre de primÓria i actualment estic
en comissió de serveis a la SGTI. El desenvolupament del JClic l'he fet en
bona part dins del meu horari laboral, i per tant correspon al Departament
decidir quŔ vol fer-ne. Comento aix˛ perquŔ algú m'ha preguntat que a quŔ
espero per alliberar el codi font: no és una decisió que jo pugui prendre
tot sol. Amb tot, els permisos per publicar-lo i difondre'l ja estan donats;
manca només la lletra petita.

Moltes grÓcies pels missatges de suport! Donen molts Ónims per seguir
endavant, de debó! M'ha impressionat especialment la proposta d'en Pepe
Meneu de posar el meu nom a un carrer d'internet :-) Conyes a part, crec que
els que us mereixeu carrers i avingudes senceres sou els mestres que esteu
al peu del canó cada dia amb els alumnes. Al meu entendre l'Ŕxit del
projecte Clic no es deu tant a un programa més o menys o o enginyós, sinó
sobretot a la gran comunitat d'educadors i educadores que l'hem fet servir
per crear materials per als nostres alumnes i que els hem volgut compartir
solidÓriament.

Molt bona castanyada a tohom!

Francesc Busquets
fbusquets@...

 * Argentinos Juniors - Su hora más gloriosa (Puja a 20 ARS)
   -->> http://www.egrupos.net/artid/14

 * El Mas Chiquito Kenwood Th-K7 Multibanda (300 USD)
   -->> http://www.egrupos.net/artid/15

 * Polo Nike Drifit C/ Microporos (15 USD)
   -->> http://www.egrupos.net/artid/16

http://www.eListas.net/