Asunto:[coaciosforu] Frangüesu
Fecha:Martes, 9 de Julio, 2002  14:40:35 (+0000)
Autor:Clemente Alvarez Usategui <causategui @.......com>

Hola coacios:

Como comentaba Quintana y César, asistí a la presentación del LIFE sobre el
Frangüesu (Gypaëtus barbatus)presentáu na Reconquista, Uviéu el 25 de Xuno
de 2002 (no en La Gruta como falaba César)el artículo de Chus Neira ye
bastante fiel a lo falao ellí, pero por si queda dálgún detalle, pues voy
contabos un poco que se dixo d´ello:

Na mesa de presentación taba el Director General de Recursos Naturales del
P. A. Víctor Váquez, el representante del Ministerio de Medio Ambiente Borja
Palacios y Gerardo Bágena director del proyecto. Fue a les 11 h. y tamién
taben allí viendo la presentación personaxes conocíos como Roberto
Hartasanchez de FAPAS, Carlos Lastra de ANA, Rafael Heredia, Obeso, etc.
Como digo el proyeutu ye un LIFE que pretende potenciar o facilitar la
presencia o añerada del Frangüesu n´Asturies o los Urrieles. Al paecer sólo
fueron admitios dos proyeutos de esta especie pa toa Europa, esti y otru en
Grecia. Falose que se estinguió nos años 60´. Bágena falo de que nun se
manexarán exemplares como en Alpes, onde en 16 de trabayu hay ya 6 ñeros, lo
que ye al paecer muy costoso y lento. Tamién comento que el fluxo
demográficu ye por el norte de Iberia y no al oeste actualmente, de un
crecimientu anual de un 6% nel Pirineo, lo que según el ye un crecimientu
artificial motivau por comederos y que la situación global ye altamente
delicada. En Europa solo queden los del Pirineo y 8 / 10 en Córcega y otro
tanto en Creta. Inténtase por tanto una reducción del riesgu al dispersar
les poblaciones. Rafael Heredia comentome lo de los 6 ñeros de Alpes, yo
comente-i lo de los pollos muertos de Utre (Gyps fulvus) en Proaza y decíame
que eso güel a veneno claramente. Esti LIFE apóyalu el Principado de
Asturias, el Parque Nacional de Picos de Europa y el Ministerio de Medio
Ambiente, osea cuenta con el respaldu de la administración. Será pa tres
años y medio, trabayando seis persones, un director, tres biólogos y dos
educadores ambientales. Al final falé con Bágena y quedamos en que podía
contratase tamién personal de la COA como monitores(si vos paez bien). El
obxetivu ye crear les condiciones ambientales y ecolóxiques adecuaes, sin
suelta de páxaros ni acción artificial alguna, basando les acciones en
potenciar la dispersión natural de la especie (esto va muy lento). Al
paecer, según los criterio UICN, nun ye solo soltar páxaros pa que la cosa
medre, y según dalgunos espertos eso por si sólo nun tien viabilidad
(recorda-i el modelu matemáticu que salió na revista "Quercus" va unos años,
yera un poco desalentador). Lo de soltar páxaros, cuando sea viable. El
presupuestu 670.000 €, 54% LIFE y resto administraciones (P.A., MINISTERIO
M.A., P.NAL. Y fundación quebrantahuesos). Aunque consideren la especie
estinguía n´Asturies, tamien falaron de que el Frangüesu ya ta en Picos
(15-20 cites nos últimos 5 años). Dicen que puen permitise asegurar que
vengan a añerar con ciertes garanties actualmente. Les poblaciones más
prósimes de Pirineo serán monitorizaes vía satélite, nel Parque Picos
repartiranse folletos, falarase con ganaeros, cazadores, etc y la logística
del Parque tará al serviciu del Proyeutu. En si mismu el LIFE básase en dos
documentos básicos: 1-Requisitos esenciales 2-El Frangüesu ya ta en Picos.
Van ponese comederos específicos sólo de huesos, recostruir ñeros
históricos, poner répliques (señuelos) de resina en sitios afayaizos. Tamién
va evaluase el nivel de peligrosidá del área abarcada, garrando Zapiqueres
(Neophron percnopterus) y otres especies y monitorizales pa ver el impacto
de los cables llétricos, la caza, etc. Hay proyeutu de educación ambiental.
En Europa queden unso 370/390 Frangüesos, la mayoría en Pirineos, dalgunos
formen tríos y ya se vieron cuartetos. Tan por debaxo de la línea de
viabilidad poblacional. A Picos sábese que tan llegando páxaros no por
casualidad, simplemente se trata de que los que lleguen se queden. Yo sólo
entrugé una cosina: a Bágena, ¿Que te paez que se faga esti proyeutu de
670000 € y que sin embargo el Faisan (Tetrao urogallus) siga sin tan
declaráu en peligru de desaniciu, a pesar de que ta confirmao un descensu
poblacional de un 60% nos últimos 20 años? respondió diciendo que el tema
del Gallu yera complicáu y que-y pasaba como al Avetoro (Botaurus stellaris)
que desaparecía sin saber por que. El director general riose y yo nun
pregunte más. Como decía Benigno Varillas yo nun quiero morir sin ver el
Frangüesu en Picos, quizás esto será lo menos malo.
Si quereis ampliar información contactar conmigo,

Perdonai el desorden na redación.

Saludos,

Clemente

Únase al mayor servicio mundial de correo electrónico:
http://www.hotmail.com/es

               ¡¡NO TE PIERDAS ESTA OFERTA!!
             Con la línea ADSL de Telefónica,
           ¡Y llevate de regalo un disco duro USB!