Asunto:Re: [fcoc_elistas] Retorn diners a les curses
Fecha:Lunes, 18 de Noviembre, 2019  12:53:26 (+0100)
Autor:=?UTF-8?Q?Oriol_Andreu_Sol=C3=A0?= <oriolandreu @.....com>
En respuesta a:Mensaje 11589 (escrito por =?utf-8?Q?David_Teixid=C3=B3?=)

Bon dia,

David Tarrés, tot i que crec que massa benvolents vau ser, entenc perfectament la vostra posició i sensació (és molt desagraït estar organitzant amb la feinada que comporta i haver de fer front a situacions com aquestes), es fa molt dur dir que no si la gent t’exposa mil motius justificant que no ve a la cursa i a sobre a l’orientació que ens coneixem tots, per tant has de dir que no a algú que coneixes perfectament.

Crec que tots hem de ser conscients de que un dia estem corrent i que al següent estem organitzant (o així hauria de ser), per tant el que un dia “ens pot beneficiar” l’altre ens pot perjudicar, per tant com bé dius hauria de ser la consciencia de cadascú la que fes que això no passés i la gent no reclamés cap devolució (si algun dia et perds la cursa, pel motiu que sigui, doncs mala sort, aquest mateix cap de setmana per exemple nosaltres hem perdut 6 inscripcions perquè la nostra filla estava malalta, i ni se’m ha passat pel cap demanar que ens tornessin els diners). També hi ha dos factors molt diferencial respecte altres curses, primer de tot ens apuntem uns 10 dies abans de la cursa (en altres curses on en alguns terminis si que et tornen els diners aquesta es fa a mesos vista) i en segon lloc l’orientació és un esport on els organitzadors imprimeixen un mapa per cada corredor, assignen hores de sortida a cada corredor...per tant hi vagi o no el corredor en qüestió l’organització l’ha tingut en compte (amb el temps i despeses que això comporta).

Bona setmana a tots!

Missatge de David Teixidó <teixido.david@gmail.com> del dia dl., 18 de nov. 2019 a les 12:36:

Com a corredor i/o organitzador, crec que en cap cas s’ha de tornar els diners.

Hi han moltes despeses en les que incorres com a organitzador vingui o no vingui el corredor, com era avituallaments (càlcules en funció dels inscrits), dorsals, samarreta, bossa del corredor, mapa (en aquest cas concret) i despeses financeres produït per l’ingrés o plataforma electrònica emprada. Per tant no s’ha de tornar diners per la no presencia, salvo que s’hagi contractat una assegurança (tal i com fan algunes curses i/o agències de viatge). A més si torneu els diners esteu alimentar una corrent molt perillosa. Us imagineu que la gent s’apunta a les curses saben que si després no hi van (per què plou, no es troba bé, o simplement per què aquell dia no li ve de gust doncs es va anar a dormir tard), el que passaria?. Us ho dic jo: les curses moririen per deficitàries!

Salut,

David Teixidó

Padre, empresario y deportista