Asunto:Re: [fcoc_elistas] Retorn diners a les curses
Fecha:Lunes, 18 de Noviembre, 2019  19:37:17 (+0000)
Autor:Felip Gili <felipgili @.....es>

Estic d'acord amb que no s'han de tronar els diners de les inscripcions, com ja heu dit tots fins ara.
Però vull afegir una raó mes pels qui podrien no estar-hi d'acord.

El COB (com es fa a totes les curses) ens va oferir la possibilitat de pagar 17€, en lloc de 12€, ... amb pagament el dia de la cursa !!
Per tant, si algú no es vol arriscar 10 dies abans a fer l' inscripció per anticipat, ... podia optar per pagar la penalització per retard.

De fet, jo em vaig despistar de fer les inscripcions el divendres anterior, ... i vaig pringar!

Felip

En lunes, 18 de noviembre de 2019 20:00:58 CET, Assumpcio Termens <atermens@gmail.com> escribió:

Bon dia,

crec que els participants que s'inscriuen via el sistema d'inscripcions de copa, accepten uns termes legals i de protecció de dades. Cal que tothom -organitzadors i corredors- els tinguin en compte. Adjunto la part dels termes legals - associats al tema que estem discutint - a mode de recordatori:

  • Sotmetre's, acatar i respectar el reglaments de competició de la FCOC d'aplicació en aquesta competició.
  • L'inscrit declara que es troba en plenes condicions físiques i psíquiques per tal de poder realitzar la competició en la qual s'inscriu, declinant qualsevol resposabilitat que se'n derivi de la seva participació a la Federació o l'organitzador pels danys que pugui sofrir o causar.
  • En cas de no poder-se realitzar la competició per força major a la Federació o a l'organitzador, no es retornarà la inscripció si es realitza una altra activitat esportiva alternativa.
  • No es retornaran els diners de la inscripció excepte en el casos de malaltia comunicats el dimecres abans de la competició amb aportació de certificat mèdic. Les despeses de transferència seran a càrrec de l'inscrit.
  • En cas d'anul·lació definitiva de la competició es retornarà l'import de la inscripció descomptant les despeses de transferència bancària.
  • En cas d'ajornament d'una competició no es retornaran els diners de la inscripció excepte en el casos que existeixi causa de força major degudament acreditada que demostri la impossibilitat de poder participar i que serà presentada per escrit a la seu de la Federació. En cas de ser acceptada la devolució, les despeses de transferència aniran a càrrec de l'inscrit.
Queda ben clar quins són les tipologies en les que s'hauria de retornar els diners de la inscripció, això si sempre descomptant les despeses que hi ha del TPV. En la majoria de competicions, per no dir en totes, mai es retorna els diners.

A mode d'exemple us poso l'enllaç del comunicat d'una competició que s'ha hagut de cancel·lar per causes meteorològiques aquest mateix cap de setmana: https://www.orivenezia.it/new/pages/bollettini/2019/20191113_ANNULLAMENTO_ENG.pdf
Podeu veure que no es retornen els diners i val a dir que la inscripció és 4 o 5 vegades més cara que les de copa !!!

Una altra cosa, és que els temes legals actuals no ens agradin i es vulguin actualitzar. Aleshores, si que caldria que entre tots els clubs es faci arribar una proposta a la futura nova Junta Directiva de la FCOC per tal de que al final l'Assemblea ho acabi aprovant.

El meu parer, a títol personal, és que heu fet el préssec tornant els diners. ;-)

Assumpció.

Missatge de Oriol Andreu Solà <oriolandreu@gmail.com> del dia dl., 18 de nov. 2019 a les 12:53:

Bon dia,

David Tarrés, tot i que crec que massa benvolents vau ser, entenc perfectament la vostra posició i sensació (és molt desagraït estar organitzant amb la feinada que comporta i haver de fer front a situacions com aquestes), es fa molt dur dir que no si la gent t’exposa mil motius justificant que no ve a la cursa i a sobre a l’orientació que ens coneixem tots, per tant has de dir que no a algú que coneixes perfectament.

Crec que tots hem de ser conscients de que un dia estem corrent i que al següent estem organitzant (o així hauria de ser), per tant el que un dia “ens pot beneficiar” l’altre ens pot perjudicar, per tant com bé dius hauria de ser la consciencia de cadascú la que fes que això no passés i la gent no reclamés cap devolució (si algun dia et perds la cursa, pel motiu que sigui, doncs mala sort, aquest mateix cap de setmana per exemple nosaltres hem perdut 6 inscripcions perquè la nostra filla estava malalta, i ni se’m ha passat pel cap demanar que ens tornessin els diners). També hi ha dos factors molt diferencial respecte altres curses, primer de tot ens apuntem uns 10 dies abans de la cursa (en altres curses on en alguns terminis si que et tornen els diners aquesta es fa a mesos vista) i en segon lloc l’orientació és un esport on els organitzadors imprimeixen un mapa per cada corredor, assignen hores de sortida a cada corredor...per tant hi vagi o no el corredor en qüestió l’organització l’ha tingut en compte (amb el temps i despeses que això comporta).

Bona setmana a tots!

Missatge de David Teixidó <teixido.david@gmail.com> del dia dl., 18 de nov. 2019 a les 12:36:

Com a corredor i/o organitzador, crec que en cap cas s’ha de tornar els diners.

Hi han moltes despeses en les que incorres com a organitzador vingui o no vingui el corredor, com era avituallaments (càlcules en funció dels inscrits), dorsals, samarreta, bossa del corredor, mapa (en aquest cas concret) i despeses financeres produït per l’ingrés o plataforma electrònica emprada. Per tant no s’ha de tornar diners per la no presencia, salvo que s’hagi contractat una assegurança (tal i com fan algunes curses i/o agències de viatge). A més si torneu els diners esteu alimentar una corrent molt perillosa. Us imagineu que la gent s’apunta a les curses saben que si després no hi van (per què plou, no es troba bé, o simplement per què aquell dia no li ve de gust doncs es va anar a dormir tard), el que passaria?. Us ho dic jo: les curses moririen per deficitàries!

Salut,

David Teixidó

Padre, empresario y deportista