Asunto:Re: [fcoc_elistas] Retorn diners a les curses
Fecha:Lunes, 18 de Noviembre, 2019  20:00:17 (+0100)
Autor:Assumpcio Termens <atermens @.....com>

Bon dia,

crec que els participants que s'inscriuen via el sistema d'inscripcions de copa, accepten uns termes legals i de protecci贸 de dades. Cal que tothom -organitzadors i corredors- els tinguin en compte. Adjunto la part dels termes legals - associats al tema que estem discutint - a mode de recordatori:聽

  • Sotmetre's, acatar i respectar el reglaments de competici贸 de la FCOC d'aplicaci贸 en aquesta competici贸.
  • L'inscrit declara que es troba en plenes condicions f铆siques i ps铆quiques per tal de poder realitzar la competici贸 en la qual s'inscriu, declinant qualsevol resposabilitat que se'n derivi de la seva participaci贸 a la Federaci贸 o l'organitzador pels danys que pugui sofrir o causar.
  • En cas de no poder-se realitzar la competici贸 per for莽a major a la Federaci贸 o a l'organitzador, no es retornar脿 la inscripci贸 si es realitza una altra activitat esportiva alternativa.
  • No es retornaran els diners de la inscripci贸 excepte en el casos de malaltia comunicats el dimecres abans de la competici贸 amb aportaci贸 de certificat m猫dic. Les despeses de transfer猫ncia seran a c脿rrec de l'inscrit.
  • En cas d'anul路laci贸 definitiva de la competici贸 es retornar脿 l'import de la inscripci贸 descomptant les despeses de transfer猫ncia banc脿ria.
  • En cas d'ajornament d'una competici贸 no es retornaran els diners de la inscripci贸 excepte en el casos que existeixi causa de for莽a major degudament acreditada que demostri la impossibilitat de poder participar i que ser脿 presentada per escrit a la seu de la Federaci贸. En cas de ser acceptada la devoluci贸, les despeses de transfer猫ncia aniran a c脿rrec de l'inscrit.
Queda ben clar quins s贸n les tipologies en les que s'hauria de retornar els diners de la inscripci贸, aix貌 si sempre descomptant les despeses que hi ha del TPV. En la majoria de competicions, per no dir en totes, mai es retorna els diners.聽

A mode d'exemple us poso l'enlla莽 del comunicat d'una competici贸 que s'ha hagut de cancel路lar per causes meteorol貌giques aquest mateix cap de setmana:聽https://www.orivenezia.it/new/pages/bollettini/2019/20191113_ANNULLAMENTO_ENG.pdf
Podeu veure que no es retornen els diners i val a dir que la inscripci贸 茅s 4 o 5 vegades m茅s cara que les de copa !!!

Una altra cosa, 茅s que els temes legals actuals no ens agradin i es vulguin actualitzar. Aleshores, si que caldria que entre tots els clubs es faci arribar una proposta a la futura nova Junta Directiva de la FCOC per tal de que al final l'Assemblea ho acabi aprovant.

El meu parer, a t铆tol personal, 茅s que heu fet el pr茅ssec tornant els diners. ;-)聽

Assumpci贸.

Missatge de Oriol Andreu Sol脿 <oriolandreu@gmail.com> del dia dl., 18 de nov. 2019 a les 12:53:

Bon dia,

David Tarr茅s, tot i que crec que massa benvolents vau ser, entenc perfectament la vostra posici贸 i sensaci贸 (茅s molt desagra茂t estar organitzant amb la feinada que comporta i haver de fer front a situacions com aquestes), es fa molt dur dir que no si la gent t鈥檈xposa mil motius justificant que no ve a la cursa i a sobre a l鈥檕rientaci贸 que ens coneixem tots, per tant has de dir que no a alg煤 que coneixes perfectament.

Crec que tots hem de ser conscients de que un dia estem corrent i que al seg眉ent estem organitzant (o aix铆 hauria de ser), per tant el que un dia 鈥渆ns pot beneficiar鈥 l鈥檃ltre ens pot perjudicar, per tant com b茅 dius hauria de ser la consciencia de cadasc煤 la que fes que aix貌 no pass茅s i la gent no reclam茅s cap devoluci贸 (si algun dia et perds la cursa, pel motiu que sigui, doncs mala sort, aquest mateix cap de setmana per exemple nosaltres hem perdut 6 inscripcions perqu猫 la nostra filla estava malalta, i ni se鈥檓 ha passat pel cap demanar que ens tornessin els diners). Tamb茅 hi ha dos factors molt diferencial respecte altres curses, primer de tot ens apuntem uns 10 dies abans de la cursa (en altres curses on en alguns terminis si que et tornen els diners aquesta es fa a mesos vista) i en segon lloc l鈥檕rientaci贸 茅s un esport on els organitzadors imprimeixen un mapa per cada corredor, assignen hores de sortida a cada corredor...per tant hi vagi o no el corredor en q眉esti贸 l鈥檕rganitzaci贸 l鈥檋a tingut en compte (amb el temps i despeses que aix貌 comporta).

Bona setmana a tots!

Missatge de David Teixid贸 <teixido.david@gmail.com> del dia dl., 18 de nov. 2019 a les 12:36:

Com a corredor i/o organitzador, crec que en cap cas s鈥檋a de tornar els diners.

Hi han moltes despeses en les que incorres com a organitzador vingui o no vingui el corredor, com era avituallaments (c脿lcules en funci贸 dels inscrits), dorsals, samarreta, bossa del corredor, mapa (en aquest cas concret) i despeses financeres produ茂t per l鈥檌ngr茅s o plataforma electr貌nica emprada. Per tant no s鈥檋a de tornar diners per la no presencia, salvo que s鈥檋agi contractat una asseguran莽a (tal i com fan algunes curses i/o ag猫ncies de viatge). A m茅s si torneu els diners esteu alimentar una corrent molt perillosa. Us imagineu que la gent s鈥檃punta a les curses saben que si despr茅s no hi van (per qu猫 plou, no es troba b茅, o simplement per qu猫 aquell dia no li ve de gust doncs es va anar a dormir tard), el que passaria?. Us ho dic jo: les curses moririen per deficit脿ries!

Salut,

David Teixid贸

Padre, empresario y deportista