Asunto:[fcoc] Extreme-O
Fecha:Jueves, 24 de Enero, 2002  20:51:26 (-0800)
Autor:Annabel Valledor <avalledor @....edu>

Bon Any a tots,

fa temps que no escric res i avui ho fare parlant-vos d'una nova modalitat
que he provat aquest cap de setmana passat. Al menys, nova per a mi. Aqui
l'han batejat com a Extreme-O, pero no es res mes que una de les proves que
formen part del pentatlo militar internacional (o al menys aixo es el jo he
entes).

La prova era una cursa de llarga distancia (20 Km) en la que utilitzaves
diferents tipus de mapes ... o no. Vam comencar que per arribar al primer
control calia seguir unicament un azimut, sense saber la distancia. Alla
agafaves un full que tenia representat una estreta franja de mapa que nomes
cobria la linea directa cap a la seguent fita, sense mes informacio extra
que el Nord i l'escala. En el segon control, agafaves un mapa de 1:25000 i
les coordenades de les tres fites seguents, que havies de marcar primer en
el mapa (com en un raid). En un d'ells, les coordenades eren d'un punt de
referencia des del qual havies de seguir un azimut i una distancia, es a
dir podies representar-lo en el mapa sense haver de visitar el punt de
referencia. Despres vam tenir una seccio de memoritzacio en la que nomes
podies consultar el mapa en el control previ. Despres una seccio en la que
utilitzaves una fotografia aeria de la zona per trobar tres fites.  vaig
fer acte de creenca en el meu teammate, perque jo no era capas
d'identificar una sola cosa en aquella fotografia. Una de les fites estava
al mig d'un aiguamoll enfangat en el que vaig pensar que em tragava la
terra. Els seguents 7 controls eren com una cursa normal amb un mapa
1:10000, pero un d'ells estava a dintre d'una canyeria de desaigue
pudorenta i t'hi havies de ficar per punxar i en un altre havies de creuar
un riu amb cordes. Els seguents controls estaven a fora del mapa,
literalment. Et donaven la descripcio i la col.locacio del cercle just al
marge de la zona impresa del mapa, semblant al control aquell famos del II
trofeu ciutat de Barcelona, ejem!. En alguns d'aquests controls la via mes
rapida era nedant a traves d'un tros de llac. per arribar a la darrera
serie de fites, ens van fer pedalar una barca de pedals. a l'altra banda
del llac, vam utilitzar un mapa sense colors, nomes corves de nivell, per
trobar quatre controls, l'ultim del quals era movil!!!! si,un control movil
!!! Estava en una barca remada per un tio, l'home feia voltes a
contrarellotge en una boca d'un riu i si tocaves la barca, podies picar la
fita.

Be, si a tot aixo li afegeixes que ens va ploure sense parar durant tota la
cursa, doncs considero que el nom veritable que li haurien d'haver posat es
'Prova per a Matxotes'.

Va ser divertit, s'ha de reconeixer!

Abracades a tothom,

Annabel