Asunto:Re: [fcoc] Senyera o estelada?
Fecha:Martes, 2 de Abril, 2002  13:20:04 (+0200)
Autor:Omar Alvado <omarcuerpazo @.....es>
En respuesta a:Mensaje 288 (escrito por Eduard Garcia)

Hola, amics de la Catalunya Nord.

Potser penseu q un valenciÓ no es el més indicat per a opinar sobre aquest tema, pero ahi va el que penso.

Fa 4 anys, al Campionat d'Espanya de Valladolid, van apareixer unes equipacions "oficials" per a la Selecció del Pa´s ValenciÓ que te˛ricament haviem de comprar tots. Eren prou xules, negres quasi totes menys al pit...on hi havia una senyera coronada pel blau. Va haver gent , com l'Emili i jo, q ens vam negar a portarles. De seguisda van sortir els que deien que no haviem de barrejar l'esport amb la politica, per˛ ells ja ens colocaven la "blavera" al pit. Estic d'acord de que al nostre cas potser sigui la oficial, per˛ savent que ens pot causar problemes interns, el q es pot intentar es ser neutral i al nostre cas esperem tindre l'any que ve uns "pijames" adequats.

Recolzament total per al Dudu, i recordar-li a un históric catalÓ que tots coneixem, que per animar als seus no es necessari menysprear ni insultar als altres, q de vegades se l'enten i provoca reaccions d'odi envers els catalans.

Una abrašada.

Prof. Cuerpazo.

  Eduard Garcia <duducorre@...> escribió:

El mes de febrer vaig escriure aquest article, amb la intenció de que sortís al butlletí:

"ESPORT I POLÍTICA

Mentre segurament esteu tots entrenant, i jo m'estic recuperant d'una faringitis, finalment m'he decidit a escriure sobre un tema que em bullia pel cap des de fa temps. Tot ve per les banderes que es veuen molt sovint -per al meu gust massa sovint- a les curses. L'esport i la política, o l'esport i els diners, mai han estat bons companys; semblant, per exemple, a l'alcohol i conduir.

A mi m'assembla molt bé aprofitar el marc de les curses d'orientació per reivindicar qualsevol cosa; en aquest sentit, no tinc res en contra de que algú tregui una senyera estelada -vermella o blava- a l'arribada d'una cursa. Que la societat en general faci reivindicacions de tot tipus és positiu, perquŔ vol dir que no estem tan aborregats com sembla, que encara pensem i tenim esperit crític. El que ja no trobo tan bé és que s'identifiqui la imatge de la FCOC, la nostra Federació, que és de tots, amb unes idees polítiques concretes.
QuŔ fa, doncs, a la contraportada del número d'octubre del 2001 del nostre butlletí, una foto amb tota la Selecció Catalana junt amb una flamant bandera estelada? Vol dir aix˛ que la FCOC s'identifica amb la idea de la independŔncia de Catalunya, o quŔ vol dir exactament?

Jo penso que aquesta foto mai hauria d'haver aparegut al butlletí. Potser molts dels federats catalans estan orgullosíssims d'aquesta contraportada, per˛ segurament que molts no comparteixen aquestes idees, i es poden sentir molests. Particularment jo no em sento molest, per˛ trobo que la FCOC s'hauria de desvincular de temes polítics i dedicar-se al fet pel qual exiteix: treballar per l'esport de les Curses d'Orientació, i punt.

Sobre aquest mateix tema, també he notat molts cops en vÓries persones el voler utilitzar la Selecció Catalana amb fins reivindicatius independentistes, i tampoc ho trobo bé. EstÓ molt bé que hi hagi una Selecció Catalana, per elevar el nostre nivell tŔcnic i per promoció internacional de Catalunya en general -entre d'altres raons- per˛ res més. Entre els nostres federats hi haurÓ gent d'esquerres i dretes, independentistes o no, i la FCOC no s'ha d'identificar amb cap d'aquestes postures: la FCOC ha de ser apolítica. Aix˛ no vol dir que no trobi correcte que Catalunya i Espanya competeixin per separat en una competició internacional. Per quŔ no?

En aquest món modern governat pel capital, quin valor té ja el concepte d'estat o nació? No creieu que li donem massa importÓncia a aquestes coses? No creieu que hi ha problemes més importants al món, pels que val més la pena lliutar? Per quŔ he hagut de sentir a vegades en alguna cursa comentaris de menyspreu envers al orientadors "espanyols" en general, com si els poguessim posar a tots en un mateix sac?

Sincerament, són coses que mai entendré. Crec que la política mai ha fet cap favor a l'esport, més aviat tot el contrari. Lluitem, doncs, per portar el nostre esport al més alt de tot, i deixem la política per a altres moments."

No pensava enviar-lo a aquesta llista, per˛ després del succe´t al Campionat d'Espanya, he cregut adient enviar-lo per iniciar un debat CONSTRUCTIU (que quedi clar). Pels que no hi vau ser el que va succeir és simplement que no vaig voler sortir a la foto de la Selecció Catalana amb la senyera estalada com a teló de fons (res de greu ni traumÓtic, penso jo).

Que quedi molt clar que em sembla molt bé que la gent reivindiqui les seves idees, per˛ de manera individual, no vinculant la FCOC, que és de tots, amb unes idees polítiques concretes. Jo sé que molts dels federats sí que comparteixen aquestes idees, per˛ d'altres no. En aquest sentit, si entre tots els federats s'arriba a l'acord que la Federació sí que ha d'anar envers una direcció política o una altra, jo callaré, perquŔ haurÓ estat una decisió presa entre tots amb absoluta llibertat i democrÓcia, per˛ no mentre no sigui així.

A veure quŔ en penseu els demés? Segur que molts teniu la vostra opinió per˛ en canvi no dieu res. Doncs aquestes coses s'han de parlar, per˛ sense buscar mals rotllos ni piques ni bestieses semblants, sinó amb esperit constructiu.

Doncs apa, espero les vostres respostes.

Eduard Garcia

Yahoo! Messenger!