Asunto:RE: [fcoc] Base sporident desplašada de la tela i pr ebalisat (quina és la distÓncia maxima)
Fecha:Lunes, 13 de Octubre, 2008  18:21:10 (+0200)
Autor:Eduard Garcia <cigronetpetit @.....es>

Bona tarda, Ramon, i resta d’orientaires,

Sóc l’Eduard Garcia, el responsable tŔcnic de la cursa d’ahir.

En primer lloc et vull agra´r el to del teu correu i la crítica constructiva, ja que no tothom ho sap fer, i després de la feinada que costa organitzar una cursa, segons quins comentaris fan molt de mal als organitzadors i a l’orientació en general.

Després, et vull comentar algunes coses:

No se’t va readmetre com a classificat, senzillament perquŔ el reglament no ens ho permet. Només en cas de fallada en la base electr˛nica s’accepta la pinšada manual en el mapa com a bona.

És cert que hi ha un forat en el reglament, i com aquests n’hi haurÓ infinits. No podem regular absolutament tots els ets i uts i detalls i detallets tŔcnics que afecten una cursa d’orientació, o al final ningú voldrÓ organitzar cap cursa. I entre ells, no podem regular una distÓncia entre base i tela perquŔ per a aix˛ ja hi ha el sentit comú. Si vas a córrer a VenŔcia veurÓs que les bases estan lligades a l’element amb cadenes i separades de la tela, a vegades una mica distanciats, i no passa res. I quantes curses sprint hem corregut que la base estÓ fixada en un cavallet o en algun altre element de suport i separada de l’element?

La descripció del control 80 era “font”, i és veritat que tant la tela com la base estaven fixades a la paperera que hi havia just al costat, per˛, oi que quan la descripció del control és “part oest de la roca” no enganxem la fita a la roca amb cola d’impacte, sinó que la clavem a terra a una distÓncia de la roca? Doncs en aquest cas és el mateix. Possiblement, amb el cansament de la cursa, costava de diferenciar la base (blava) de la paperera (gris) per˛ examinant fotos de la fita 80 crec que era relativament fÓcil distingir una cosa de l’altra.

Per acabar et vull dir que lamento molt la mala sort que vas tenir i que entenc la teva frustració, per˛ crec que hem de tenir tots plegats una mica de seny i reclamar –evidentment!- per˛ reclamar quan realment l’objecte de la reclamació és important. Si no, sempre trobarem “infinits forats en el reglament” que faran inviable una organització.

Cordialment,

Dudu