Asunto:[fcoc] Catalunya al Canada
Fecha:Miercoles, 11 de Septiembre, 2002  11:42:40 (-0700)
Autor:Annabel Valledor <avalledor @....edu>

Hola a tots,

com alguns ja sabeu, l'Annabel va participar en una competicio
internacional (APOC) a Canada en representacio de Catalunya. La prova va
ser al juliol i com que soc una impresentable, no he trobat el temps de fer
un resum de l'aconteixement. Aixi que he decidit no deixar-ho correr per
mes temps i enviar-vos quatre ratlles explicatives. Es la meva contribucio
per a la Diada (avui que el meu cap esta bombardejat de 'God bless
America').

APOC vol dir Asia Pacific Orienteering Championships i aquest any incloia
tambe els Campionats de Nord America i els de Canada. Dos de les proves
eren world ranking event. La competicio va estar molt ben organitzada. Els
dies abans del comencament del campionat i algun dels dies intermitjos van
fer park-Os per a que la gent entres en 'ambient'. A mi em va agradar una
en particular, als peus de les instal.lacions de les Olimpiades d'hivern a
Calgary.

En aquest mateix indret es va celebrar la Cerimonia d'opertura. Hi havia
gent de 31 nacionalitats diferents. A mi m'havien demanat que aportes jo la
bandera catalana, perque no tenien on trobar-la. Quan vaig arribar alla,
tots els postes porta-banderes tenien una a sobre, aixi que vaig haver de
treure'n una de les que hi havia posades i posar-ne la meva. No deixare
plasmat per escrit quina nacionalitat va sortir 'perjudicada' ja que no
vull ofendre a ningu. De totes maneres, ho vaig fer per conveniencia i
perque sabia que l'unic representant d'aquesta nacionalitat no hi era a la
cerimonia, aixi que, de qualsevol manera, aquella bandera no tenia
abanderado. Be, deixant al marge anecdotes, els atletes i les nostres
banderes vam ser dirigits cap a un parc public des d'on partia la marxa
d'atletes. Em va agradar molt un detall: cada nacio estava anunciada a
terra amb un retol que contenia la bandera d'aquella nacio (treta
d'internet) i els atletes s'havien de colocar a darrera del seu retol
corresponent. L'organitzacio  no va tenir problemes per trobar la bandera
de Catalunya a internet i fer-ne el retol pertinent. Aquests mateixos
retols serien utilitzats en els dies posteriors per a marcar la ruta cap a
la zona de sortida des del centre de competicio. Es a dir, anaves escalfant
i seguies les banderetes dels diferents paisos cap a la sortida. APOC va
coincidir amb un gran aconteixement anual: The Calgary Stampede. Es un
festival de rodeos i musica country. A la cerimonia vam tenir una banda de
country i un grup de vaqueros que ens van fer ballar a tots.

Moltissima gent em van preguntar quina era aquella bandera o on estava
Catalunya. Jo no m'ho vaig prendre com a manca de coneixement (la major
part eren asiatics, neozelandesos o nordamericans i volguem o no, tampoc
nosaltres coneixem totes les particularitats d'altres continents).

De competicions individuals en vam tenir 6 + una jornada de relleus, totes
elles distribuides a les rodalies de Calgary i Edmonton. Els mapes al
voltant de Calgary estaven molt a prop del parc nacional de Banff. Jo vaig
tenir de tot, dies regulars, dies dolentissims i un dia bastant bo. Els
dies dolentissims simplement em vaig barallar amb el mapa. La veritat es
que quasi tots eren mapes de gran detall, en zones de poc relleu i amb una
complexa xarxa de depressions i petits turons. L'unic mapa on el relleu era
ben distingible, el bosc era tan espes que donava la sensacio que
t'haguessis de trobar un dinosauri i no una fita en mig de la vegetacio. en
vaig fer alguns errors en paral.lel que em van matar dues de les curses. De
cara a la classificacio final, et comptaven els millors 5 resultats.
Catalunya va acabar en 6 posicio (d'un total de 25 en W21E). Els resultats,
aixi com algunes mostres dels mapes es poden trobar a
http://www.apoc2002.com

Tinc varies fotos del campionat, pero he intentat enviar-les i elistas no
m'ha deixat. Potser les envio a alguns dels que teniu pagina web... Edu G.?

Vaig coneixer una parella (ella de Gales i ell frances) que tenen una casa
a Murcia i que em van preguntar si coneixia als Farra-O. Be, us podeu
imaginar la resposta.

A les jornades de descans vaig visitar muntanyes i llacs molt macos dintre
dels parcs nacionals de Banff i Jasper (Rocky Mountains). Vaig veure ossos,
renos, castors, bufalos i molts ocells i roedors extranys que no deuen
tenir nom en catala. Els dies eren llargs i no es feia de nit fins a ben
passades les 11 pm. El centre de Calgary i Edmonton no tenien res en
particular digne de mencio. Potser l'anecdota mes simpatica va ser una noia
que em va parar pel carrer i em va preguntar si era catalana. Ella era de
Barcelona i vivia a Calgary i quan caminava pel carrer els seus ulls es van
fixar en les meves espardenyes.

Be, crec que ja m'he explaiat suficient per avui. Tinc plans de venir de
visita a Barcelona al novembre, aixi que ja ens veurem aleshores. De
moment, una forta abracada a tots.

Annabel

Visita nuestro patrocinador: