Asunto:Re: [fcoc] Paradoxa al Campionat de Catalunya en edat escolar 2010, 8 de maig de 2010
Fecha:Miercoles, 12 de Mayo, 2010  18:25:58 (+0200)
Autor:Joan Sánchez i Anna Bruns . <brunsan @.....com>

Hola a tots,

Bé, fa dies que vaig llegint sobre el tema.

Finalment m'he decidit a opinar, perquè puc dir que jo vaig ser protagonista d'un cas molt semblant.
No sé si ho recordeu o us vàreu arribar a assabentar. Per això m'explico.
Al Campionat d'ultrallarga de Sils del 2009 precisament organitzat per Oros, vaig arribar a la 200 junt amb un altre corredor, vam pinçar pràcticament al mateix moment. Vaig sentir 2 pitades de manera que, segur d'haver marcat, arribo a meta i a la taula a descarregar. En aquest moment em diu el tècnic SI que no he marcat la 200, cosa que em fa pensar en la possibilitat de que les dues pitades fossin de l'altre corredor, tot i que jo havia fet l'acció completa de marcatge. Torno enrera a marcar altre cop la 200 i meta i descarrego de nou. Ni jo sabia si es podia fer ni el tècnic em va posar cap problema. Tampoc em vaig amagar del que havia fet
Posteriorment va haver-hi reclamació o debat sobre la qüestió (no ho recordo) i es va decidir que en aquell moment hi havia un buit legal que permetia la meva acció i no se'm va desqualificar.
El que si recordo és que es va decidir que en un futur això no es permetria, i que un cop descarregat no es permetria rectificar.

També recordo un cas al Campionat de Catalunya Sprint de Pals, que un corredor va ser desqualificat per no haver pinçat una fita tot i tenir testimonis de que hi havia passat.

Per tot això crec que el correcte en el cas actual és la desqualificació, tot i que pot semblar injust.
Les regles de joc són les mateixes per a tothom i encara que hi ha casos interpretables, les decisions del jurat tècnic han d'estar basades en la norma.
Una decisió no basada en la norma si que és injusta. En tot cas la discussió ha de ser si cal canviar la norma en el futur per a d'altres casos.

Salut-O

Joan Sánchez

El 12 de maig de 2010 0:22, Jesus Dañobeitia Bustillo <chistu2@telefonica.net> ha escrit:
Hola  a tots:
Sóc en Chus del Club Oros (part implicada, ja ho se).
Com s'està demanant l'opinió jo diré la meva:
Crec que necessitem unes normes que ens organitzin, ordenin i ajudin, però tota norma ha d'estar subjecta a interpretacions. Si una norma ens impedeix pensar i fer servir el sentit comú  no em serveix. És per aquesta raó que existeix el jurat tècnic per poder interpretar-la, veure si és una excepció a la mateixa o tan sols per fer servir el seny.
Sóc professor i haig d'atendre la máxima diversitat possible. Què facil seria educar a tots amb els mateixos objectius, continguts, activitats i avaluacions...., però què injust, no? Penso que cada situació ha de ser tractada particularment (amb la norma com a referència i no com a veritat absoluta) i el jurat tècnic és qui ha de decidir.

És una opinió personal, però jo, en aquest cas, no hagués desqualificat la Laura.

Bona nit.

El 11/05/2010, a las 19:57, Manel Tostón escribió:

Hola a tots,

Crec que hi ha un altre factor a tenir en compte. La fita 200 era la única que tenia 2 bases, amb la qual cosa és força factible que la pitada de l'altre la prenem com a pròpia. No sé si el reglament contempla aquest punt o no...

Sigui com sigui cal felicitar a la Laura, doncs va fer un molt bon campionat.

Manel

From: afernandezvalledor@ub.edu
To: fcoc@elistas.net
Date: Tue, 11 May 2010 10:00:32 +0200

Abans de res, animar a la Laura a que segueixi progressant en l’orientacio com ho esta fent fins ara i felicitar-la perque a banda del pinçament de la fita en qüestio, va fer (i seguira fent) molt bones curses. Tambe dir que es un goig veure lo apretades que estan les classificacions de cada categoria en cadascuna de les jornades.

Seguint amb la reflexio …

Ara imaginem que el temps de la corredora desqualificada fos 1 segon mes rapid que el de la corredora guanyadora de la prova? Aquest segon pot perfectament ser fruit d’una menor frenada en arribar al control i una pinçada mes rapida de la fita. Ambdues corredores sortirien a una foto visitant la ultima fita, a una se li hauria marcat el registre, a l’altra no. Requalificariem a la corredora desqualificada en aquest cas?

Plantejo aquest cas limit per a defensar la decisio que va prendre el jurat tecnic. No em sembla ni constructiva ni destructiva, simplement igualitaria. Deixar que els jurats tecnics prenguin diferents decisions dependent de cada cas pot acabar sent molt injust a la llarga.

Per una altra banda, la foto que va adjuntar en Lluís nomes es testimoni de que la corredora ha visitat la fita i de que ha tingut la intencio de pinçar-la, pero no de que hagi introduit la tarja en la base sportident. Disculpeu-me per ser tan estricta, pero aquest pot ser un dels motius pel qual les fotos no s’accepten com a testimonis de pinçament de fites ¡!

Annabel