Asunto:Re: [fcoc] rogainings????
Fecha:Martes, 4 de Enero, 2011  13:11:46 (+0100)
Autor:marc verdaguer <canpitallat @.....com>

Ei bon dia Assumpció;

està molt be això que ens dius , i oh entenem tot, però la pregunta encara no està resposta, que diem a la gent que es vol federar en fcoc-raids, a quines modalitats els hi cobreix? i en quines condicions?

la gent vol respostes fàcils, com per exemple doncs:

"mira marc cobreix BTT, a peu el tir amb arc i cordes, i rafting , però no cobreix els patins en linia, i tot això tambe oh cobreix si estàs entrenant....."

jo crec que això seria el que ens ajudaria a tots els que estem pendents de federar-se a un lloc oh a un alte no?

simplement us demano ajuda perquè no en tinc ni idea de que dir-li a la gent , i lùnnica via que tinc sous vosaltres, els unics que em

podeu ajudar, que fem els clubs? els diem a la gent que s'esperin , que no es federin encara? això no crec que sigui bo.

que faig? simplent i em reitero demano suport de la federaciò , buscu solucions i nomès vosaltres em podeu ajudar no?

nosaltres , almenys el sarro no  sabem que em de dir ni que fer..... a la gent.

Marc Verdaguer.

El 4 de gener de 2011 12:48, Assumpcio Termens <atermens@gmail.com> ha escrit:
Bon dia,

passo a contestar per la part que pertoca a la federació des del que jo he estat veient en la passada junta directiva:

1. La FCOC no pertany oficialment a la IRF però el reglament de rogaines s'ha basat en el reglament IRF.

2. Tema cobertures assegurances i en especial el tema cobertures raid:

"Alter tema i no menys important, es que la gent s'ha de federar i estem en ello, però tenim un petit problema, portem ja un mes o dos demanant a la federaciò que ens expliqui que coi!!!! cobreix la lliçencia de fcoc-raids, quins esports cobreix, modalitats, si entrenant aquestes modalitats sòn cobertes etc..... avui dia 4 de gener del 2011 encara no sabem res, i no pas perquè uun piló de persones em trucat i enviat e-mails aveure que cobria , sense tenir cap mena de resposta, ara que arriba l'hora de demanar les lliçencies ens trobem que encara no oh sabem , la gent ens pregunta , aveure que? si es fan de la FEEC oo de la FCOC, etc..... i no sabem que RESPONDRE!!!
seria possible , dic jo , que ara que m'atreveixo a fer-ho public a tothom, que la fcoc d'una vegada per totes ens digués quines modalitats es cobreixen , com es cobreixen etc...
oh es que hi ha alguna cosa que no sabem, etc... com podem federar a la gent en fcoc+raid si no sabem ni que els hi cobreix??? com podem organitzar els clubs els raids si no sabem quins esports queden coberts?? siusplou fcoc no crec que sigui demanar gaire dir-nos que cobreix i com oh cobreix, a la fi i el cap, són oh seran lliçències noves que provenen de la feec, això significa fer-nos mès grans i forts en el mòn de les federacions, i això sempre és positiu no???"

Entenc el vostre neguit, que també és el meu. Però des de la federació ja fa moltes setmanes que s'està demanant a la correduria d'assegurances -UNIFEDESPORT- que especifiqui les cobertures de Raid (peu i BTT es prou evident el que cobreix).  El que si que es pot dir és que sempre l'assegurança cobreix com a mínim els accidents d'acord a les exigències del Reial Decret 849/1993 pel qual es determinen les prestacions mínimes de l'Assegurança Esportiva Obligatoria en totes les modalitats de competició reconegudes en els estatuts de la FCOC: peu, BTT, ski-o i Raid i que es detallen en els diferents reglaments de competició (publicats a http://www.documents.orientacio.org/documents/competicio.html). La rogaina es considera, a nivell d'assegurances, com una especialitat de la modalitat de peu.

En breu, com que s'ha canviat d'assegurança, es publicarà la nova pòlissa d'assegurances tal i com es va fer la temporada passada amb la pòlissa de Mapfre. I en quan el Consell Català de l'Esport retorni els nous Estatuts, aquests també es publicaran a la web.

El que no pot fer la FCOC es atrevir-se a dir el que no està escric en els diferents reglaments. Per això, normalment aixeca les consultes a on toqui. Però aleshores ja no està en la seva mà que se li contesti amb la urgència que vol el federat, el club o la mateixa federació...

Com a institució i que jo sàpiga, la FCOC no s'ha amagat pas mai de dir res. També sé que molts cops sembla una organització prou burocràtica i lenta i llunyana, si es mira des de fora. Perquè aquesta opinió canvia quan un ho mira des de dins...

Recordar-vos que, el calendari oficial de competicions (peu, BTT i rogaine) està ja publicat des del passat 16 de desembre. L'obligatorietat de disposar d'una llicència catalana és per a la primera competició que serà el 22 de gener. Cal llicència FEDO per a la primera competició espanyola que serà el 12 de febrer. La FCOC deixa a criteri dels organitzadors de competicions populars el fet de demanar que la gent disposi d'una assegurança esportiva, encara que recomana que es faci el mateix que en les competicions oficials.
Temps per federar-se n'hi ha.

Aprofito per recordar que no val esperar-se al dia abans del termini d'inscripció d'una cursa per a tramitar la llicència. No és una cosa immediata i cal comptar amb una setmana de marge per anar bé. Això vol dir que si algú tramita una llicència el dilluns quan la competició sigui el diumenge de la mateixa setmana, el més segur és que li toqui pagar una temporal...

Assumpció.

2011/1/4 Sebastián Ordóñez Ibáñez <sebasoi@yahoo.es>
Bones,

Jo també m'havia sorprés de que un rogaining només fossin 3 hores, però llegint la IRF (International Rogaining Federation http://www.rogaining.com/) he vist el següent:

"Rogaining is the sport of long distance cross-country navigation. Although Championship Rogaines are 24-hours long, events can be as short as 2 hours."

Ara... el que no se és si la FCOC pertany a la IRF.

Salutacions i bon any a tothom.