Asunto:RE: [fcoc] ROGAININGS, ROGAININGS?
Fecha:Viernes, 7 de Enero, 2011  18:10:42 (+0100)
Autor:Josep Mayolas Casas <josepmayolas @.......com>

Bon any a tothom,

Avui m'he aixecat assertiu i em venen ganes d'opinar sobre algunes de les coses que ha apuntat en Marc Verdaguer. I així agrair-li de pas la gran feinada que implica organitzar un dels millors rogainings de la temporada; una estesa impresionant de fites, en una mapa prou ben cartografiat i que ni en 6, ni en 12 h. t'acabes.

És clar que seguint el reglament  podem trobar com ens deien fins i tot rogainings de 2 hores... I és clar que em sembla bé que s'exploti el filó per popularitzar l'especialitat i oferir a la gent una activitat acollonant. Benvinguts els rogainings populars  que seran entrenaments perfectes! Ara bé, pel que fa a les proves oficials;
sense cap mena de dubtes, per a mi un rogaing ha d'implicar diverses decissions, i d'entrada:
1) Puc fer totes les fites?
2) Quínes fites faig?
3) Quín recorregut faig per encadenar les fites?
i després com ataco, quant, quan paro, descanso i hidrato, descarto, quan apreto i en funció de qui em trobo... i un llarg etc.

Ara bé, quan les tres primeres preguntes tenen una sola resposta (SI, totes les fites i de una o dos maneras com a mÓxim). Alguna cosa falla a la qualitat de la competició. És com una cursa de llarga distÓncia sense elecions d'itinerari o una mitja lineal, sense canvis de direcció, ni orientació fina.

Estem comenšant, organitzar és molt difícil i des d'aquí el meu sincer reconeixement  a tots els organitzadors, i el meu agra´ment per fer-me gaudir tant. Per˛ cal buscar sempre millorar i hauriem d'evitar rogainings que es completen amb totes les fites i amb poques el.leccions d'itinerari.

apali, aix˛ volia dir...

PEP MAYOLAS

Date: Tue, 4 Jan 2011 09:20:13 +0100
From: canpitallat@gmail.com
To: fcoc@elistas.net; fcoc@fcoc.info; aserrall@grionsorientacio.cat; ivanartigas@terra.es; naturaventurat@yahoo.es; president@fcoc.info; rbelascoain@vilanova.cat; carles.domdil@hotmail.com; carleslore@hotmail.com; dtarres@gmail.com; felipgili@yahoo.es; joan@naturetime.es
Subject: [fcoc] rogainings????

bon dia tothom!!!

rebbut el e-mail dels oros en que fan un nou rogaining de 3 hores????? deixaré anar unes quantes preguntes oh qŘestions , oh dit d'una altre manera direm que obrirŔ un debat on tothom qui vulgui i sense faltar el respecte pugui opinar etc.....

rogaining: crec que, oh penso que, el rogaininig comporta una feina molt gran, perquŔ s'han de possar un munt de balisses s'ha de fer un mapa super gran etc.....

llavors els temes que plantejo és, oh són:

1- se li pot dir rogaining, una cursa que dura nomŔs tres hores
2- se li pot dir rogaining una cursa on es poden fer totes les balises, no es cert que la grÓcia del rogaining precissament que no es puguin fer totes!!!!!!!!
3- proposso que un rogaining com a minim compleixi uns requisits, que almenys duri les 6 hores , que almenys no es puguin fer totes les balisses , sino canviem el nom i posem-li cursa d'orientaci˛ de llarga distÓncia, perquŔ sin˛ senyors ens estem carregant la paraula rogainig, es molt fÓcil fer oh organitzar una cursa on nomŔs hi haguin entre 20 oh 30 balisses i au a c˛rrer i al cap de 3 o 4 hores que els equips ja estiguin , doncs sincerement crec que aix˛ no és cap rogaining, sin˛ un a cursa d'orientaci˛ de llarga distÓncia, per tant jo crec , oh pensu que com a mínim hauriem de cumplir unes normes oh requisits dieu-li com vulgueu per poder dir que organitzes un rogaining no????
4- no consideru just que alguns organitzadors , portin 2 dies possant balisses i dos dies mŔs treient balisses , i fent el mapa etc.... treballant fins a les 3 de la nit posant i treient les 60 controls, i llavors d'altres posant nomŔs X controls i fent una cursa de nomŔs 3 hores s'en pugui dir rogaining no? oh creieu just?

au ja oh eh deixa't anar!!!!

pd: sempre oh dic de bon rotllo eh, espero que tothom oh agafi com una crítica constructiva, i que aquestes reflexions puguin arribar a la secció de rogaininigs i que com a mínim en tinguin coneixement i posin les cartes a sobre de la taula i es manifestin quins han de ser els requisists ...... si és que n'hi han esclar??? i aixý poder anar millorant el campionat de rogaining!!

Alter tema i no menys important, es que la gent s'ha de federar i estem en ello, per˛ tenim un petit problema, portem ja un mes o dos demanant a la federaci˛ que ens expliqui que coi!!!! cobreix la llišencia de fcoc-raids, quins esports cobreix, modalitats, si entrenant aquestes modalitats s˛n cobertes etc..... avui dia 4 de gener del 2011 encara no sabem res, i no pas perquŔ uun piló de persones em trucat i enviat e-mails aveure que cobria , sense tenir cap mena de resposta, ara que arriba l'hora de demanar les llišencies ens trobem que encara no oh sabem , la gent ens pregunta , aveure que? si es fan de la FEEC oo de la FCOC, etc..... i no sabem que RESPONDRE!!!
seria possible , dic jo , que ara que m'atreveixo a fer-ho public a tothom, que la fcoc d'una vegada per totes ens digués quines modalitats es cobreixen , com es cobreixen etc...
oh es que hi ha alguna cosa que no sabem, etc... com podem federar a la gent en fcoc+raid si no sabem ni que els hi cobreix??? com podem organitzar els clubs els raids si no sabem quins esports queden coberts?? siusplou fcoc no crec que sigui demanar gaire dir-nos que cobreix i com oh cobreix, a la fi i el cap, són oh seran llišŔncies noves que provenen de la feec, aix˛ significa fer-nos mŔs grans i forts en el m˛n de les federacions, i aix˛ sempre és positiu no???

pd: bon any nou a tothom!!!

A.E.El Sarr˛
Marc verdaguer i Serral.
Consultas recomendadas
Seguros de motos | Ropa deportiva | Alquiler de coches | Buceo en España

EstÓs subscrit a aquesta llista amb l'adreša josepmayolas@hotmail.com