Asunto:Re: [fcoc] Cursa de la dona orientadora
Fecha:Viernes, 4 de Noviembre, 2011  09:18:49 (+0100)
Autor:berenguer fargas <berenguer.f @.....com>

estic d'acord al Josep Mayolas!!!!

   ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
Berenguer Fargas Torra
   º¤ø,¸,ø¤º°``°º¤ø,¸,ø¤º

El 4 de novembre de 2011 9:14, Josep Mayolas Casas <josepmayolas@hotmail.com> ha escrit:
Bon dia,

Com a president del Farra-O, promotor i impulsor de les dues primers curses de la dona, em veig en l'obligació de fer uns breus comentaris per no portar a confusions absurdes:

1) per tancar el ridícul tema dels diners, no més dir que la primera cursa de la dona va ser clarament deficitària... Com a club ens varem picar els dits. Tot i això varem engegar la segona i aquest cop varem rascar el fer net.

2)Com a club hem demostrat reiteradament que ens agraden dos coses: ser originals i muntar coses noves i donar el màxim de serveis pels mínims diners. Busqueu i compareu i enseguida tindreu resposta... Estem orgullosos d'això! Per tant només dir que el comentari de la subvenció em sembla simple i clarament ridícul.

3) Sobre el tema de gènere, ser perfectament que és un tema complex... Entenc perfectament la reflexió del Marc i la faig meva i era la mateixa reflexió que feiem els homes del club. Ara bé:

*La participació de les dones a les curses d'orientació, tot i ser un dels esports més igualitaris, no passa del 30%.
*La participació de les dones en l'organització de curses difícilment arriba a la meitat.
*La participació de les dones en els aspectes tècnics de les curses (traçats, fiteros, etc) difícilment arriba a un 10%
*La participació de les dones en les guarderies dels clubs supera de llarg el 95%.

Penseu encara que no pot estar bé una cursa només per a dones!

Una cursa on les dones del club porten tota la organització i tota la part tècnica. Una cursa on els homes estem repartint aigües i tenint cura dels nens. Una cursa on venen moltes dones que mai han participat en una cursa d'orientació i es senten atretes per aquest format.

En definitiva, jo també tinc molts dubtes de fins a on ha d'arribar la discriminació positiva, però voldria recomanar al Marc, Dani i companyia que vagin a la cursa, que és una festa i flipin... segur que canviaran d'opinió.

PEP MAYOLAS

Date: Thu, 3 Nov 2011 23:10:46 +0100
From: daniel.vives@ono.com
To: fcoc@eListas.net
Subject: Re: [fcoc] Cursa de la dona orientadora

Maria,

no pretenia ser una acusació ni ser injust. Ara sé que la idea no es va forjar per caçar una subvenció però no veig res dolent en organitzar-la amb aquest objectiu. De fet, ens vau 'pispar' la idea. Per tant, insisteixo, no pretenia desacreditar ningú si nosaltres mateixos hi vam pensar. No es tracta de guanyar-s'hi la vida sinó aprofitar diners que van destinats a promocionar l'esport per tal que vagin a la promoció del nostre esport. Cada federació, cada club ja s'ocupa de promocionar el seu i pidola diners d'on pot. Doncs si pot ser per l'orientació que és l'esport que ens emociona als qui seguim aquesta llista no ho deixarem passar, no?

Si un grup de noies voleu organitzar una cursa i l'organitzeu només per noies, o només pels amics, o només pels socis del club que sigui,  doncs molt bé. Que no hi teniu subvenció, o no era la intenció inicial? Doncs perfecte.
En cap cas pretenia posar en qüestió la cursa.

En Marc apuntava que si la cosa anava d'igualtat, no ho veia clar. I a mi em semblava que la raó de la cursa era una altra (i anava errat perquè tampoc era aquesta) i per això no calia donar-hi més voltes. I al final, no era ni l'una ni l'altra, cosa que ens torna a deixar al punt de partida: un grup de persones organitza una cursa dirigida a un grup de persones. És la segona edició i que sigui per molts anys.

No calia, em sembla a mi,  donar-hi més voltes. Espero que ara s'entengui el sentit de les voltes.

Dani

Al 03/11/2011 21:55 PM, En/na Maria Gracia ha escrit:
Bona nit a totes i tots,

Quant he llegit el mail d'en Marc, he pensat i us sóc sincera, "val, l'etern debat", i he pensat en que no tenia ganes d'entrar-hi i no hi entraré, en si ens tirem o no pedres...són opinions i totes són respectables faltaria més.

Ara bé per al·lusions com a noia Farra i impulsora a fer aquesta cursa al igual que les meves companyes d'equip, i a que aquesta mateixa tingués una continuitat d'any en any de club a club, haig de dir que no em sembla just el mail d'en Daniel Vives.

Aquesta cursa en el seu neixament simplement va ser creada amb la il·lusió de que les noies d'un club ens n'encarreguéssim aboslutament de tot, traçats, direcció, sid, bé de tot...només amb la voluntat d'aprendre'n més i més.

En aquell moment de germanó de Club i amb tot el bon rotllo del món, entre tots vam dir, coi? Doncs i perquè no us n'ocupeu vosaltres les noies, i la feu per vosaltres, les noies?

No en sabíem pas res de subvencions ni res de res, això va venir després. Així doncs això no es va fer ni imagino que s'ha fet engüany per calers.
Així que no cal donar-hi més voltes, no, les noies orientadores tenim ganes de fer per ara una cursa per nosaltres, i no hi veig cap problema en que així es segueixi fent.

Espero que engüany segueixi sent una gran festa-O, noies a córrer!!!! Ànims fèmines del Montsant!!!!!

Maria Gracia.
Farra-O