Asunto:Re: Rv: [fcoc] DALTONICS: Problemes de visió d el nou color
Fecha:Miercoles, 23 de Noviembre, 2011  22:24:40 (+0000)
Autor:Eduard Garcia <cigronetpetit @.....es>

Hola de nou!
Sense voler avorrir el personal, només puntualitzar que no vam aprimar les línies sinó que vam aplicar el petit percentatge de transparŔncia que, vista l'experiŔncia, més aviat no recomanaria.
Totalment d'acord amb el tema de controlar la impressió. Aquí sí que m'he de carregar les culpes a mi mateix perquŔ jo vaig ser l'encarregat de la impressió, i les proves que vam fer em van semblar correctes (per sort tinc molt bona vista) després de variar-ne una mica la intensitat. Després va resultar que no ho eren tant...
El proper cop m'ho miraré amb molta més cura.
Salut i color!
Dudu

Date: Tue, 22 Nov 2011 18:17:41 +0000
From: cigronetpetit@yahoo.es
To: fcoc@elistas.net

Bona tarda,
Les crítiques sempre són benvingudes i positives si es fan amb Ónim constructiu i per millorar, i per aix˛ us les agra´m.
Aquest cap de setmana vam fer servir un color porpra amb un 100% de magenta i un 25% de la resta de colors (groc, negre i cian) amb l'objectiu que els dalt˛nics llegissin el mapa i els trašats el millor possible.
A aquest color li vam donar un 80% de transparŔncia, és a dir, perdia un 20% d'intensitat. L'objectiu era que els cercles i línies tapessin el mínim d'informació del mapa (cal recordar que el mapa del Castell de Sant Ferran és un mapa amb molts elements). A més, en el cas del control 59, en una zona farcida de tallats, els vam donar un gruix més prim. Tot aix˛ era perquŔ aquesta zona es pogués llegir al millor possible.
En pantalla el resultat era satisfactori, com veureu en les mostres adjuntes.
Per˛ a l'hora d'imprimir els mapes vam veure que una cosa era la pantalla i una altra el paper i, efectivament, hi havia algun cercle i/o línia que costava de distingir.
Si haguéssim utilitzat aquests colors en un mapa més blanc tipus Capolat no hi hauria hagut cap problema, per˛ es tractava de mapes molt carregats d'elements i amb colors de fons intensos.
Pel que fa a l'esprint, les zones prohibides no es podien retallar (perquŔ eren zones prohibides) i el mapa estava molt carregat de cercles i línies que s'entrecreuaven. Tot plegat feia dificíl la lectura, per˛ personalment penso que el llegia molt millor que el mapa de Figueres.
Quan s'organitza una cursa s'intenta fer de la millor manera que es sap, per˛ no sempre surten les coses com voldríem i per aix˛ lamentem haver perjudicat algun corredor.
A nosaltres l'experiŔncia ens ha servit i espero que aquestes explicacions serveixin per a tothom. D'aquesta manera a la propera cursa el mapa i trašats es llegiran molt millor, tant si l'organitza el Farra-O com un altre club.

Farra-O

From: ramon.illa@gmail.com
Date: Sun, 20 Nov 2011 20:33:45 +0100
To: senglaro@gmail.com
CC: fcoc@elistas.net

Hola a tots,

Es genial si podem trobar un color que no produeix problemes per a les persones amb daltonisme.

Entenc que el tema és complicat. Per un costat aquest cap de setmana molts adults hem patit, doncs erem incapacos de distingir les fites i les linees amb aquest nou color sobre el mapa.
(segurament agreugat per uns trašos molt prims per no tapar els detalls del mapa).

Per altre banda entenc que aquesta sensació de perdut quan trigues un minut a trobar el triangle al mapa, o quan en ple sprint no aconsegueix trobar la seguent fita en el mapa, és la que te un dalt˛nic cada cop que no se li prepara un mapa especial.

Per tant una reflexió sense aportar solucions... com he dit és un tema complicat.

Bona setmana a tots!

ramon

2010/10/30 senglarO <senglaro@gmail.com>
Bon dia ,

Em podieu confirmar que el color pels daltonics era afegin 25% de cian i 25% negre?

Moltes grÓcies

Ramon

--
senglarOrientació

Consultas recomendadas
Golf | Palos y accesorios de Golf | Viajes | Golf

EstÓs subscrit a aquesta llista amb l'adreša ramon.illa@gmail.com

BeRuby te regala un euro!
beruby

EstÓs subscrit a aquesta llista amb l'adreša davidfarell@hotmail.com